loading...
clip-21
clip-21 بازدید : 58 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خريد دوربين ديد در شب نظامي
آدرس فروشگاه ژل افزایش قد

هنر کمتر شناخته شده از مینیمال ساده گرایی یا مینیمالیسم یک مکتب هنری است که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی و یا شبه فلسفی بنیان گذاشته است. سادگی موضوعات و بیان آنها به فرم خاص مثل اشکال هندسی مشخصه ی این سبک است.و مینیمالیسم را عموما جنبشی در مخالف با اکسپرسیونیسم انتزاعی می دانند.

این سبک از عکاسی با طرح یک چالش با تنطیم یک یا دو عنصر و حذف تمام اضافات در کادر به بیان یک موضوع و پیام می پرداد.

در تعاریف آمده است که اساس هنر مینیمال خلاصه گرایی در فرم و تاکید بر محتوا ی اثر است و پیش از آنکه به احساسات شخصی و بیان آنها علاقه مند باشد،سعی دارد از قوانین فیزیک و ریاضی و استعاره و نشانه در خلق آثار استفاده کند.

در زیر چند عکس از این سبک از عکاسی را با هم مرور می نماییم.



clip-21 بازدید : 48 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دوربين شکاري قيمت
انواع بند انداز برقی

اصولا زیتون ها به سه صورت كنسروی - شكسته و بی هسته هستند .


زیتون شكسته زیتونی است كه مراحل روغن گیری آن انجام شده است و زیتون بی هسته همان زیتون كنسروی است (روغن كشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزپین كردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

در هرحال همه ی زیتون ها یك تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمك و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .( میتوان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمك بریزیم )

در آخر كه طعم مطلوب را پیدا كرد مجدا زیتون ها را در آب نمك بریزید شوری آن به اندازه ای باشد كه خوراك آن برای شما مطبوع است (نه بی نمك و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیكی سایز ماست های سه كیلویی می ریزی .روی آن 1 یا 2 قاشق روغن زیتون و گلپر (یك قاشق ) بریز معمولا زیتون را در جای خنك می گذارند وسعی كن این جای خنك یخچال نباشد

معمولا زیتون ‌های سبز یا زیتون‌هایی كه اندكی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول كم‌نمك (مخلوط آب، نمك و سركه) نگه می‌دارند یا اینكه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌نمك انجام می‌دهند.

زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف‌كنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند. بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود.
در مورد محلول های قلیایی خوراكی ( تركیب آب و بی كربنات ها مثل جوش شیرین و آهك (كه برای مربای بالنگ استفاده می شود )

سیب سبز
با نهایت احترام...
بسیار ناشیانه نوشتید...
من زیتون کارم از طارم...
به هیچ عنوان زیتون شکسته روغن گیری نشده است........
برای روغن کشی از زیتونف حتما زیتون به شکل خمیر در می اید...
این فرایند (در حال حاضر) کاملا مکانیزه و بهداشتی می باشد...
زیتون شکته (صرفا برای تخلی گیری به روش سنتی می باشد) و با زیتون بی هسته ( همان به اصطلاح کنسروی است که با استفاده از یک قلیا مانند سود naoh با فرایند شیمیایی تلخی یری می کنند) متفاوت است.
هیچ کدام از اینها روغن گیری نشده است....
با سلام دوستانی که می خواهند زیتون خام(زیتونی که از درخت چیده شده ) را در منزل به عمل آورند می توانند این روش را امتحان کنند .البته من با زیتون خام یونانی امتحان کردم که بسیار خوشمزه شد.

1- زیتون ها را اگر درشت هستند یک برش کوچک بزنید و داخل بطری های نوشابه خانواده بریزید.

2- بمدت 20 روز داخلش آب بریزید و هر روز آبش را عوض کنید.

3- بعد از 20 روز آب نمک با شوری مناسب و در صورت تمایل کمی سرکه با تخم گشنیز کوبیده به آن اضافه کنید و تا یک سانتی بالای بطری و آن یکی دو سانت را با یک روغن مایع پر کنید و دربش را ببندید بعد از 30 تا 35 روز آماده مصرف است.

clip-21 بازدید : 45 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بند انداز برقی اصل
فروش بند انداز برقی

گروهی از دانشمندان موسسه میکرو‌سیستم‌های فوتونی فرانهوفر فناوری نوار قلبی را ارائه کرده‌اند که از درون صندلی خودرو راننده عمل می‌کند.

محققان می‌گویند این دستگاه می‌تواند بر ضربان قلب راننده نظارت داشته باشد و از تصادفاتی که به علت ناتوانی راننده رخ می‌دهد جلوگیری کند.

به گفته این محققان، به جز عامل خستگی، مهمترین دلیل بروز حوادث رانندگی که سبب ناتوانی ناگهانی راننده می‌شود، حملات قلبی و دیگر مشکلات قلبی و عروقی هستند. این صندلی برای جلوگیری از وقوع این نوع تصادفات طراحی شده است و به طور هماهنگ با فناوری‌های خودکار پاسخ اضطراری خودرو مانند ترمز فعال و سیستم‌های کمکی توقف اضطراری کار می‌کند.

آندریاس هینیگ، رهبر این پروژه اظهار کرد: این نوار قلب که در صندلی خودرو قرار دارد، بدون تماس مستقیم با بدن راننده کار می‌کند.

الکترودهای نوار قلب که توسط این گروه طراحی شده است، می‌تواند از میان لایه‌های لباس کار کند که راه‌حلی برای نظارت بلند مدت در زمینه‌های دیگر پزشکی است.

این سیستم شامل صفحات فلزی است که در صندلی ساخته شده‌اند. این صفحات مانند یک نوع گیرنده برای سیگنال‌های الکترومغناطیسی طبیعی بدن کار می‌کنند.

به گفته محققان، این سیستم حتی از روی چندین لایه لباس نیز به خوبی کار می‌کند. چالش موجود در تمایز قائل شدن بین سیگنال‌های نسبتا ضعیف منتشر شده توسط سیستم قلبی و عروقی بدن و سیگنال‌های قوی‌تر ایجاد شده توسط اصطکاک و تداخل است.

یک سپر و مدار الکترونیکی، جریان قوی‌تر را از رسیدن به صفحه مدار که اندازه‌گیری و کنترل نوسانات ولتاژ را قبل از این که وارد رایانه شوند انجام می‌دهد، بازمی‌دارند.

به گفته محققان، در حالی که تمرکز این فناوری بر روی برنامه های کاربردی خودکار است، از کاربردهای این فناوری بسیار گسترده است. این فناوری می‌تواند در تخت‌های بیمارستان، لباس‌ها، پتو‌ها و بسیاری از موارد دیگر برای ارائه نظارت غیر تهاجمی بر قلب به کار گرفته شود.

ایسنا

clip-21 بازدید : 39 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فروش لوازم کوهنوردی
چراغ اضطراري دو طرفه

فولکس واگن از دستور هیتلر تا رسوایی بزرگ  شرکت فولکس واگن با تقلب در خودروهای دیزلی دچار بحران بزرگی شده است؛ بحرانی که به غیر از کناره‌گیری مدیران ارشد این شرکت و زیان‌های گزاف مالی، می‌تواند اعتبار چندین ساله این شرکت را که به سختی به‌ دست آمده را هم با خطر روبه رو کند؛ آن هم درست در سالی که می‌رفت فولکس واگن به قوی‌ترین خودروساز جهان تبدیل شود.

گروه خودروسازی فولکس واگن در سال ۲۰۱۴ با تولید نزدیک ۱۰ میلیون خودرو، دومین خودروساز بزرگ جهان بود و بر اساس آمار در شش ماه اول سال ۲۰۱۵ به بزرگترین خودروساز جهان بدل شده است.

این غول خودروسازی جهان مالک برندهای فولکس‌ واگن، آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، پورشه، ایتال‌دیزاین و دوکاتی است. این شرکت همچنین، دارای ۹۴ کارخانه تولید خودرو، در ۲۴ کشور و ۳۴۰ شرکت تابعه است.

اما این غول خودروسازی چگونه متولد شد؟

بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۵ خودرو در آلمان محصول لوکسی محسوب می‌شد و مردم طبقه متوسط به‌سختی می‌توانستند صاحب خودرو شوند در این سال‌ها مرسدس بنز طرحی را برای ساخت یک خودرو ارزان قیمت با نام بنز ۱۷۰ آغاز کرد، ولی درست در همین زمان هیتلر و حزب نازی به دنبال ساخت خودرویی ارزان‌قیمت برای مردم آلمان بودند.

در سال ۱۹۳۳ آدولف هیتلر طرحی به نام خودروی مردم که مورد حمایت حزب نازی بود، اعلام کرد. جزییات طرح درباره خودرویی پنج‌نفره بود که یک خانواده متوسط آلمانی قدرت خرید آن را داشته باشد و بتواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر درساعت برسد. قیمت این خودرو باید چیزی نزدیک به ۴۰۰ دلار آن روز می‌شد که قیمت یک موتور سیکلت بود.

 هیتلر از فردیناند پورشه که از مهندسان بنام صنعت خودرو آلمان بودخواست، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند. بنابراین شرکت تأسیس شده، فولکس‌ واگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم است.

در سال ۱۹۳۶ نمونه‌های اولیه خودرو آماده شد این خودرو از موتور چهار سیلندر افقی خنک‌شونده با هوا، که در عقب خودرو قرار گرفته بود بهره می‌برد. در سال ۱۹۳۷این محصول تحت نشان فولکس واگن با کد کمپانی کی‌دی‌اف تولید شد.

 این خودرو کاملاً مطابق فلسفه پورشه طراحی شده بود که اعتقاد داشت بهترین اتوموبیل‌ها انواع موتور عقب، هواخنک و دیفرانسیل عقب هستند. پورشه این خودرو را «پورشه ۶۰» نامید اما مسئولان آلمانی نام KDF WAGEN را برروی آن گذاشتند. نام بیتل به معنی سوسک، از سوی جامعه بر این خودرو گذاشته شد اما تاسال ۱۹۶۷ از سوی فولکس واگن این نام به‌کار برده نمی‌شد. این خودرو در ایران با نام فولکس قورباغه‌ای شناخته می‌شود.

 تولید کارخانه هنوز چندان زیاد نشده بود که جنگ جهانی دوم روی داد و فولکس واگن هم مانند بیشتر کارخانه‌های آلمانی به سمت تولید جنگ‌افزار رفت. پس از شکست آلمان در جنگ جهانی دوم چندین طرح برای فولکس واگن در نظر گرفته شده بود ابتدا قرار بود این کارخانه را انبار کنند بعدتر فکر کردند که این کارخانه را به انگلیس منتقل کنند. اما هیچ شرکت انگلیسی حاضر به پذیرش این کارخانه نشد. پس از مدتی این کارخانه بازسازی شد و به تولید ۲۰ هزار خودرو برای ارتش بریتانیا پرداخت.

مالکیت این کارخانه در سال ۱۹۴۸ به آلمان پس داده شد. هنریش نوردهوف اولین مدیر آلمانی این شرکت پس از جنگ پسر یک بانکدار آلمانی بود که سابقه کار در بی ام و را داشت. وی با توجه به فعالیت در زمینه صادرات خودرو، فولکس واگن را به سمت صادرات خودرو سوق داد و با صادرات خودرو به آمریکا توانست هزینه بازسازی دوباره فولکس واگن را تهیه کند.

بیتل در آمریکا با استقبال روبه رو شده بود و حال مهندسان فولکس واگن دست به کار شدند تا این خودرو را توسعه دهند موتور خودرو قوی‌تر شد. موتور ۱٫۱ لیتری جایش را به موتورهای قوی‌تر ۱٫۳ و ۱٫۵ لیتری داد. موتور ۱٫۵ لیتری این خودرو ۵۴ اسب بخار قدرت دارد. (چیزی نزدیک خودروی پراید) طراحی این خودرو هم چندین بار اصلاح شد. کم‌هزینه بودن و دوام بالا در کنار قیمت ارزان سبب افزایش تقاضا برای این خودرو شد. موفقیت این خودرو تا جایی ادامه داشت که توانست در سال ۷۲ میلادی با تولید ۱۵ میلیون دستگاه رکورد فورد تی را به عنوان پرتیراژترین خودرو جهان بشکند.

موفقیت بیتل توان مالی فولکس واگن را افزایش داده بود و با این توان مالی این شرکت در سال ۱۹۶۴ نیمی از سهام آئودی را، از شرکت مرسدس بنز خریداری کرد و صاحب شرکت آئودی شد.

با خریداری آئودی روح جدیدی در فولکس واگن که حالا تبدیل به گروه فولکس واگن شده بود، دمیده شد.

 نسل جدید اتومبیل‌های فولکس‌ واگن خودرو دیفرانسیل جلوی پاسات بود که با الهام از مدل آئودی ۸۰ محصول سال ۱۹۷۳ساخته شد.

در دهه ۷۰ با ورود خودروهای ژاپنی فولکس واگن با چالشی جدید روبرو شد این شرکت در برابر این چالش محصولات جدید پاسات و گلف را معرفی کرد. خیلی‌ها فکر می‌کردند دیگر عمر بیتل سر آمده است ولی تولید بیتل تنها در آلمان متوقف شد و تولید این خودرو در مکزیک و برزیل ادامه یافت.

گلف و پاسات پس از بیتل موفقیت‌های چشمگیری را برای فولکس واگن به همراه آوردند فولکس واگن هر روز قوی‌تر می‌شد.

در سال ۱۹۷۹ که انقلاب ایران روی داد فولکس واگن به تولید ۳۵ میلون دستگاه از آغاز شکل گیری‌اش رسیده بود.  (این عدد بیش از سه برابر تولید کل تاریخ صنعت خودرو ایران تاکنون است.)

قدرت یافتن فولکس واگن از یک سو و ضعیف شدن برخی کارخانه‌های خودروسازی در اروپا که تا مرز ورشکستگی پیش رفته بودند سبب شد در دهه ۹۰ طی ۲۰ سال گروه فولکس واگن صاحب بسیاری از مشهورترین برندهای خودروسازی در اروپا از اشکودا در جمهوری چک تا لامبورگنی در ایتالیا و بنتلی در انگلستان و بوگاتی در فرانسه شود.

اما داستان فولکس واگن با پورشه داستان دیگر و درهم تنیده‌ای است.

پس از جنگ جهانی فردیناند پورشه طراح فولکس قورباغه‌ای و پسرش فری پورشه که وی هم مهندس و طراح خودرو بود توسط فرانسه زندانی شدند؛ دولت فرانسه برای آزادی هر یک ۵۰۰ هزار فرانک می‌خواست. خانواده پورشه اما تنها توانست هزینه آزادی فری پورشه را فراهم کند. فری از زندان آزاد شد و شرکت پورشه را تأسیس کرد. وی با استفاده از پلتفرم بیتل در سال ۱۹۴۷ اولین محصول پورشه با نام پورشه ۳۵۶ را ساخت.

 این اتفاق در چند سال بعد باعث شکایت فولکس واگن از پورشه شد. شکایتی که تا دهه ۶۰ رابطه دو شرکت را همچنان تیره و تار نگه داشت. در سال ۱۹۶۹ با طراحی و تولید مدل مشترکی تحت نام فولکس‌ واگن- پورشه ۹۱۴ رابطه دو شرکت وارد فاز جدیدی شد.

در سال ۲۰۰۹ شرکت فولکس واگن ۴۹ درصد از سهام پورشه را خرید. در سال ۲۰۱۲ هم فولکس واگن اقدام به خرید کامل یکی از شرکت‌های زیر مجموعه پورشه با نام پورشه هولدینگ کرد. با خرید ۵۰ درصد از سهام گروه فولکس واگن توسط پورشه اس ای روابط پورشه و فولکس واگن پیچیده‌تر شد.

 در سال‌های اخیر رد پای خانواده پورشه همچنان در مدیریت فولکس واگن دیده می‌شود. چهار ماه قبل از بحران کنونی در فولکس واگن، فردیناند پیش نوه فردیناند پورشه طراح فولگس بیتل که رئیس هیات مدیره فولکس واگن بود با مارتین وینترکورن مدیر عامل گروه فولکس واگن اختلاف پیدا کرد؛ وی معتقد بود وینترکورن لیاقت کافی برای مدیریت شرکت را ندارد در نهایت سهامداران اصلی جانب وینترکورن را گرفتند و نوه پورشه از فولکس واگن خداحافظی کرد. اما چند ماه بعد با افتضاح به بار آمده ناشی از تقلب در میزان آلایندگی خودروهای دیزلی در فولکس واگن این بار وینترکورن مدیر گروه فولکس واگن مجبور به استعفا شد و جای وی را ماتیاس مولر مدیرعامل شرکت پورشه در شرکت فولکس واگن گرفت.

فرهنگیان نیوز

clip-21 بازدید : 42 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فروش تجهيزات کوهنوردي
لیزر سبز حرارتی

منزل اینشتین ساعتی پس از مرگ "رالف مورس" عکاس امریکایی مجله "لایف" که به عنوان جوانترین عکاس به جبهه جنگ جهانی دوم فرستاده شده بود گرچه به خاطر شمار بالای عکس‌هایش از جنگ در آن زمان شناخته شده بود اما عکس‌هایی که چند سال بعد از دفتر کار نابغه فیزیک جهان پس از مرگ گرفت او را در تاریخ عکاسی ماندگار کرد.

صبح روز 18 آوریل ساعتی پس از اعلام خبر درگذشت فیزیکدان و نابغه مشهور جهان آلبرت اینشتین در بیمارستان "پرینستون" امریکا "رالف مورس" عکاس مجله لایف برای عکاسی از مراسم درگذشت به پریسنیون رفت و این شانس را پیدا کرد که تنها کسی باشد که از دفتر کار و نیز محل زندگی او در روز درگذشتش عکاسی کند. او که به شکل نامحسوسی در اطراف خانه از رفت و آمدها عکاسی می‌کرد، درست در زمان سوزاندن و دفن خاکستر از مراسم جاماند و نتوانست گزارش تصویری خود را کامل کند.

دانشمند آلمانی روز قبل از آن به دنبال پارگی آنوریسم آئورت شکمی دچار خونریزی داخلی شده و به بیمارستان منتقل شده بود. نقل است در حالیکه به تشخیص پزشکان قرار شد عمل جراحی بر روی او صورت گیرد وی مخالفت کرده و گفت: «من می‌خواهم وقتی که بخواهم، بمیرم. زنده ماندن، به صورت مصنوعی، کج‌سلیقگی است. من سهمم را انجام داده‌ام، وقت رفتن است. می‌خواهم مرگ را با ظرافت، تجربه کنم.»

او که قرار بود فردای آن روز در یک برنامه تلویزیونی سخنرانی کند آخرین لحظات عمرش را در همان بیمارستان سپری کرد و پس از آنکه چند کلمه‌ای به آلمانی به زبان آورد از دنیا رفت. وی هنگام مرگ 76 سال داشت. جسدش 7 ساعت بعد برای دقایقی به خانه‌ آورده شد و با حضور خانواده، دوستان و نزدیکان پس از برگزاری مراسم رسمی سوزانده شد و خاکسترش در اطراف محوطه انستیتوی مطالعات پیشرفته این شهر دفن شد.

یکی از نکات قابل توجه در مرگ اینشتین بیرون آوردن مغز او توسط آسیب شناسی به نام"توماس هاروی" بود که طی همان 7 ساعت پس از مرگ تا انتقال جسد به خانه صورت گرفته است. او که بعدها مدعی شد با رضایت پسر اینشتین دست به این کار زده است به دنبال کشف تفاوت مغز نابغه آلمانی با مردم عادی بود.

عکس‌هایی که رالف مورس از دفتر کار اینشتین برداشت به سرعت به صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها رفت و از نوشته ناتمام روی میز به عنوان راز بزرگ نام برده شد اما عکس‌هایی که وی از خانه اینشتین برداشت به خواست پسر وی تا چند دهه بعد منتشر نشد و در آرشیو مجله لایف باقی ماند.


فرادید
گرچه بزرگانی همچون ماکس پلانک،شرودینگر،دیراک،هایزنبرگ،نیلز بور،ماکس برن و ...هر کدام افتخاری برای کشور و ملتشان هستند و توانستند فیزیک کوانتوم را پایه گذاری کنند ولی انیشتین به تنهایی قانون نسبیت را ارایه کرد و هر چند در این رابطه جایزه نوبل نگرفت ولی در ارایه فوتوالکتریک به این جایزه دست یافت،انیشتین افتخار انسان و شگفتی جهان خلقت است،آفرین بر انیشتین وپلانک و همکارانش که از زحمات بی دریغشان نسلهای انسان سود خواهند برد.

clip-21 بازدید : 64 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

پد ضد عرق ماي دراي
لیزر سبز حرارتی

مواد اولیه:

زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
کره 100 گرم
روغن (مایع) 1 ونیم پیمانه
ماست 3 پیمانه
گوشت 1 کیلوگرم
برنج 6 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
رنگ خوراکی (سبز،قرمز) به میزان لازم
زعفران به میزان لازم
پیاز 2 عدد
خلال پسته به میزان لازم
خلال بادام به میزان لازم
طرز تهیه ته چین رنگارنگ


طرز تهیه

در ظرفی مناسب گوشت را کمی با کره تفت میدهیم و سپس به همراه پیاز و زردچوبه می‌پزیم آن را ریش ریش کرده و کنار می‌گذاریم. برنج را در ظرفی مناسب به مرحله ابکشی رسانده و آبکش کرده و به چهار قسمت مساوی تقسیم می‌کنیم. یک قسمت را با نیمی از ماست، تخم‌مرغ و زعفران کاملا مخلوط میکنیم.قسمت دوم را سفید می‌گذاریم، قسمت سوم را اسانس خوراکی سبز، ماست و تخم‌مرغ مخلوط میکنیم و قسمت چهارم را با رنگ قرمز مخلوط کرده و آنها را به صورت طبقه‌ای روی هم به طور مساوی می‌ریزیم و لای آن را مرغ یا گوشت قرار می‌دهیم و بعد از پخت آن را با ماست چکیده و خلال‌های بادام و پسته تزیین می‌کنیم.

نکات:

1)اگر از رنگ غیر طبیعی خوشتان نمی آید میتوانید با آب چغندر ،اسفناج ،زردچوبه و زعفران رنگهای دلخواهتان را به دست آورید.

2)میتوانید به جای گوشت از مرغ هم استفاده کنید.

3)بهتر است خلال پسته و بادام را از شب قبل در آب و شکر و گلاب خیس کنید تا خوشمزه تر شوند.

سوران

clip-21 بازدید : 46 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فوايد روغن مار
ذره بين کوچک

گیــرم تمـــام شهر پر از سرمه ریزها   قطعاتی از دلنوشته‌های شعرای بنام و بی‌نام. بینندگان عزیز چنانچه شما نیز همچون دیگر شعرای با نام و بی نام ما،‌ شعر یا دلنوشته‌ای دارید، برای انتشار در سایت از آن استقبال خواهیم کرد.


گیــرم تمـــام شهر پر از سرمه ریزها
خالی شده ست مصر دلم از عزیزها
 
داش آکل و سیاوش و رستم تمام شد
حالا شده ست نوبت ابــــــــرو تمیز ها
 
دیگر به کوه وتیشه و مجنون نیاز نیست
عشــاق قانعند بــــــه میــخ و پریـــــزها
 
دستی دراز نیست به عنوان دوستی
جـــــز دستهـــای توطئه از زیـر میزها
 
دل نیست آنچه جز به هوای تو می تپد
مجموعه ایست از رگ و اینجور چیـزها
 
خانم بخند! که نمک خنده های تو
برعکس لازم است بـــرای مریضها
 
چون عاشقم و عشق بسان گدازه داغ
پس دست می زنم بـــه تمامی جیزها
 
حامد عسکری

****************

باید تـــو را همیشـــــه به دقت نگاه کــــرد
یعنی نــــه سرسری، سر فرصت نگاه کرد
خاتون! بگـــو که حضرت خالق خودش تو را
وقتی که آفـــرید چــــه مــــدت نگـــاه کرد
هــــر دو مخــــدرند کــــه بیچاره می کنند
بایـــد به چشــــم هات به نـدرت نگاه کرد
هر کــس نظاره کرد تو را دلسپـــرده شد
فرقی نمــــی کند به چه نیـــت نگاه کرد
عــــارف اگـــــر برای تقــــرب به ذات حق
زاهــــد اگـــــر بــــرای ملامـــت نگاه کرد
تو بی گمان مقدســی و کور مـــی شود
هر کس تو را به قصــــد خیانت نگاه کرد

مسلم محبی
**********

clip-21 بازدید : 52 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

کمپرسور بادي
فروشگاه گن مردانه

كمپاني فاكس قرن بيستم به نوعي سردمدار شكست هاي عظيم هاليوودي به شمار مي‌آيد. دهه 60 در واقع سالهاي فاجعه آميز اين كمپاني مشهور در سينماي آمريكا به شمار مي‌آيد. اما روز شمار اين بدبياري‌ها با توليد و اكران فيلم مشهور كلئوپاترا شروع شد. فيلمي كه يك شكست مطلق به شمار آمد.در ذيل  با برخي از فيلم‌هاي پرهزينه اما شكست خورده در گيشه آشنا شويد:


 47 رونین محصول 2013

 فیلم فانتزي و اكشن 47 رونين سال 2013 به کارگردانی «کارل لینج» ساخته شد و علی‌رغم آنچه انتظار می‌رفت از همان ابتدا با استقبالی خوبی روبرو نشد و در اولین هفته از اکران خود تنها 1 میلیون و 300 هزار دلار فروخت.

نگاهي به فيلم 47 رونين با حضور كيانو ريوز

ولی در نهایت با تبلیغات فراوانی که برای اکران و پخش فیلم «47 رونین» شد، این فیلم در گیشه سینماهای جهان تنها توانست 105 میلیون و 500 هزار دلار فروش کند که با توجه به بودجه 225 میلیون دلاری فیلم و همچنین هزینه‌های کلان تبلیغ و اکران فیلم، حتی هزینه‌های ساخت فیلم به سازندگانش بازگردانده نشد.

«47 رونین» با بازی «کیانو ریوز» داستان چهل‌وهفت رونین، زندگی واقعی گروهی رونین (سامورایی بدون ارباب) در قرن هجدهم ژاپن است که برای گرفتن انتقام مرگ ارباب خود دست به شورش می‌زنند.

علاوه بر «ریوز» بازیگران دیگری چون «هیرویوکی سانادا»، «تادانوبو آسانو» و «رینکو کیکوچی» در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.


جزیره کات تروت محصول 1995/ مترو گلدوين ماير

«رنی هارلین» که با فیلم «جان سخت 2» در سال‌ 1990، به عنوان کارگردانی خوش‌فکر و موفق، شناخته شده بود، «جزیره کات تروت» را براساس فیلمنامه‌ای مشترک از «مایکل فروست بکنر» و «جیمز گورمن» ساخت.

این فیلم که با بودجه‌ای بالغ بر 98 میلیون دلار ساخته شد در اولین ماه‌های اکران خود تنها 18 و نیم میلیون دلار فروش کرد و کمپانی «مترو گلدن مایر» را با بزرگترین شکست تاریخ سینما در گیشه روبرو کرد.

نام فیلم «جزیره کات تروت» در کتاب گینس نیز به عنوان بزرگترین شکست سینمایی گیشه در طول تاریخ به ثبت رسیده است.

«جزیره کات تروت» داستان دو گروه از دزدان دریایی است که برای یافتن جزیره‌ای پنهان و اسرارآمیز که گنجی باارزش در آنجا مدفون شده با یکدیگر مبارزه و رقابت‌ می‌کنند.

در این فیلم بازیگرانی چون‌ «جینا دیویس»، «ماتیو مودین»، «فرانک لانگلا» ایفای نقش کرده‌اند.


سقوط کاخ سفید محصول 2013

فیلم اکشن و حادثه‌ای «سقوط کاخ سفید» به کارگردانی «رولند امریش»، سازنده فیلم‌های موفقی چون «روز استقلال»، «گودزیلا» و «کاخ سفید» داستانی حمله‌ای بزرگ به کاخ سفید است که از طرف مهاجمانی صورت می‌گیرد که به دنبال به گروگان گرفتن رئیس جمهور «جیمز ساویر» (با بازی جیمی فاکس) هستند، در این میان از سویی دیگر پلیسی به نام «جان کیل» (با بازی چنینگ تیتوم) می‌خواهد رئیس جمهور را نجات دهد.

در حالی حدود 150 میلیون دلار صرف ساخت این فیلم شده بود، این فیلم در سطح جهان تنها توانست 138 میلیون و 200 هزار دلار فروش کند.

سازندگان این فیلم برای ساخت این فیلم بیش از 91 میلیون دلار ضرر کردند، البته هزینه مربوط به ضررهای برخاسته از بازاریابی و توزیع فیلم در سراسر جهان نیز در این میان لحاظ شده است.


رنجر تنها محصول 2013

این فیلم وسترن با بازی «جانی دپ» در سال 2013 میلادی است که داستان ناگفته‌ای را روایت می‌کند  که «جان رید»، یک مجری قانون ( با بازی «ارمی همر»)  را تبدیل به قهرمان عدالت می‌کند. اکنون او با کمک «تونتو»، یک سرخپوست کامانچی بومی آمریکای شمالی بر حرص و فساد غلبه کنند.

این فیلم که گفته می‌شود بیش از 95 میلیون دلار خسارت (شامل هزینه‌های بازاریابی فیلم) برای سازندگانش در بر داشت، با بودجه‌ای بالغ بر 250 میلیون دلار ساخته شد ولی تنها 239 میلیون و یکصد هزار دلار در سطح جهان فروخت.

فیلم سینایی «رنجر تنها» که پس از چندین بار تأخیر به نمایش درآمد علی‌رغم آنکه 100 میلیون دلار صرف تبلیغ و بازاریابی آن شده بود،بودجه‌ای که پیش از آن صرف تبلیغ و اکران فیلم‌های موفقی چون «دزدان دریایی کارائیب» شده بود، نه تنها از سوی منتقدان با بازخوردهای تلخی روبرو شد، بلکه در گیشه به سختی شکست خورد.


پير پسر محصول 2013


هالیوود در سال 2013 میلادی براساس فیلم موفق «اولد بوی»، ساخته «پارک چان ووک»، محصول کشور کره جنوبی، که خود یک اثر اقتباسی بود، اقدام به ساخت فیلم جدیدی دیگری تحت همین عنوان کرد.

علی‌رغم آنکه 3 میلیون دلار صرف ساخت نسخه کره‌ای این فیلم شده بود، هالیوود با 35 میلیون دلار آن را بازسازی کرد ولی فیلم از همان ابتدا در گیشه با بی‌توجهی روبرو شد، آنچنانکه در گیشه  سینماهای جهان تنها توانست 4 میلیون دلار فروش کند.

نسخه هالیوودی فیلم «اولدبوی» به کارگردانی «اسپایک لی» و با بازی بازیگران مشهوری چون «جاش برولین» و «ساموئل ال.جکسون» ساخته شد.

این فیلم همچون نسخه کره‌ای خود، داستان مردی را روایت می‌کرد که شب تولد دخترش توسط شخص یا اشخاصی ناشناس ربوده می‌شود و به مدت 15 سال در اتاقی کوچک زندانی می‌شود و ناگهان در یک روز بدون آنکه کسی را ببیند یا علت این همه سال زندانی بودنش را بداند، آزاد می‌شود و او اکنون به دنبال چرایی این 15 سال حبس است.


گلوله به سر محصول 2012

این فیلم سینمایی اکشن که اولین بار در جشنواره فیلم رم به نمایش درآمد،  در سال 2012 با بودجه 55 میلیون دلار در هالیوود ساخته شد ولی در سطح جهان توانست تنها 9 میلیون و 500 هزار دلار فروش کند.

کمپانی «برادران وارنر» اگرچه تلاش کرده بود تا با استفاده از محبوبیت آثار اکشن «سیلوستر استالونه» در میان علاقمندان به سینمای اکشن، آنها را این بار نیز به سینما بکشاند ولی در نهایت مجبور شد که تن به خسارتی بالغ بر 45 میلیون دلار بدهد.

فیلم سینمایی «گلوله به سر» را «والتر هیل» براساس فیلمنامه‌ای نوشته «الساندرو کامون» کارگردانی کرد. «کامون» نیز فیلمنامه‌اش را براساس رمانی فرانسوی نوشته «متز» نوشته بود.

همشهری آنلاین

clip-21 بازدید : 43 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

قيمت مونوپاد
گن لاغری اسلیم لیفت

چه کردی که بی حج، حج تو قبول افتاد؟! ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺑﻪ ﺣﺞ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﺷﺸﺼﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﺣﺎﺟﯽ ﮐﺴﯽ ﺣﺎﺟﯽ ﻧﯿﺴﺖ، ﻣﮕﺮ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﻓﻖ، ﮐﻔﺸﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺩﻣﺸﻖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺣﺞ ﻧﯿﺎﻣﺪ.

ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻪ ﺩﻣﺸﻖ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﻓﻖ ﺭﺍ ﺩﯾﺪ ﮐﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﯼ ‏(ﭘﯿﻨﻪ ﺩﻭﺯﯼ، ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻭ ﻭﺻﻠﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﻔﺶ ﻫﺎﯼ ﺧﺮﺍﺏ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ‏) ﻣﯿﮑﻨﺪ.

ﭘﺮﺳﯿﺪ ﭼﻪ ﮐﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﺑﻪ ﺣﺞ ﻧﺮﻓﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﺣﺠﺎﺝ ﻓﻘﻂ ﺣﺞ ﺗﻮ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪ.

ﮔﻔﺖ: ﺳﯽ ﺳﺎﻝ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﻣﺮﺍ ﺁﺭﺯﻭﯼ ﺣﺞ ﺑﻮﺩ ﻭﺍﺯ ﭘﺎﺭﻩ ﺩﻭﺯﯼ ﺳﯿﺼﺪ ﺩﺭﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﻋﺰﻡ ﺣﺞ ﮐﺮﺩﻡ، ‏عیالم ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺑﻮﯼ ﻃﻌﺎﻡ ﻣﯽ ﺁﻣﺪ،
ﻣﺮﺍ ﮔﻔﺖ: ﺑﺮﻭ ﻭ ﭘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻃﻌﺎﻡ ﺑﺴﺘﺎﻥ، ﻣﻦ ﺭﻓﺘﻢ. ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﮔﻔﺖ: ﺑﺪﺍﻥ ﮐﻪ ﻫﻔﺖ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﻣﻦ ﻫﯿﭻ ﻧﺨﻮﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺧﺮﯼ ﻣﺮﺩﻩ ﺩﯾﺪﻡ. ﭘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺪﺍ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﻃﻌﺎﻡ ﺳﺎﺧﺘﻢ. ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺣﻼﻝ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﺸﻨﯿﺪﻡ ﺁﺗﺸﯽ ﺩﺭ ﺟﺎﻥ ﻣﻦ ﺍﻓﺘﺎﺩ.
ﺁﻥ ﺳﯿﺼﺪ ﺩﺭهم ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﺑﺪﻭ ﺩﺍﺩﻡ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ ﻧﻔﻘﻪ ﺍﻃﻔﺎﻝ ﮐﻦ ﮐﻪ ﺣﺞ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ.

کتاب: "ﺗﺬﮐﺮﻩ ﺍﻻﻭﻟﯿﺎ"
اثر: عطار نيشابوري

clip-21 بازدید : 50 پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

لنس
دوربین دو چشمی بایگیش

کاپیتان تیم الاهلی قطر که شب گذشته در دیدار مقابل السیلیه شاهد حرکت غیراخلاقی داور بازی با یکی از بازیکنان حریف بود، از فدراسیون فوتبال قطر خواستار پیگیری این قضیه شد.تیم الاهلی قطر شب گذشته در غیاب جباری به خاطر سه اخطاره بودن و در حضور 90 دقیقه‌ای منتظری مقابل حریفش السیلیه، قرار گرفت و این دیدار با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. مشعل عبدالله کاپیتان تیم الاهلی که در این دیدار شاهد رفتار غیر اخلاقی فهد جابر داور بازی با یکی از بازیکنان حریف بود از فدراسیون فوتبال قطر خواستار پیگیری این قضیه شد.

مشعل عبدالله اعلام کرد: «داور حرف‌‌هایی را با بازیکنان السیلیه زد که نمی‌توانم آنها را بیان کنم ولی همین کافی هست که در گوش یکی از بازیکنان السیلیه گفت: "نگران نباشید دفعه بعد برایتان یک پنالتی دیگر می‌گیرم".»

وی افزود: «اگر داور با این بازیکنان در بیرون از زمین بازی  این رفتار را می‌کرد من واکنشی نشان نمی‌دادم اما در داخل زمین این غیرقابل قبول است.»

کاپیتان تیم الاهلی از فدراسیون فوتبال کویت خواستار وارد شدن به این موضوع شد زیرا داور منجر به هدر دادن زحمات بازیکنان در این دیدار شده است. اگر این رفتار‌های فهد جابر بار دیگر تکرار شود بهتر است که پیراهن حریف را بپوشد.

فارس

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 65
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 4,821
  • بازدید کلی : 20,909