loading...
clip-21
clip-21 بازدید : 74 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

روغن مار
چراغ پلیس

سی راه برای افزایش بهره هوشی کودکان با به کارگیری سی شیوه ساده از هنگام بارداری تا پایان دو سالگی افزون بر رشد جسمانی مناسب، زمینه های افزایش بهره هوشی کودکان را تقویت کنید. از آنجا که پایه ریزی و شکل گیری رشد جسمانی و ذهنی کودکان از هنگام بارداری تا پایان دو سالگی است، به کارگیری این سی شیوه به طور هماهنگ به رشد همه جانبه و مناسب کودک کمک می کند.
 
● در هنگام بارداری


۱) تیروئیدتان را آزمایش کنید زیرا کم کاری خفیف تیروئید در خانم های باردار سبب کاهش معناداری در هوش کودکان می شود.

۲) کولین مصرف کنید، این ماده مغذی در گوشت، تخم مرغ و حبوبات وجود دارد.

۳) ویتامین هایی را که پزشک در دوران بارداری برای شما تجویز می کند مصرف کنید.

۴) با جنین خود حرف بزنید و او را صدا کنید.

۵) از نوشیدن قهوه و خوردن دارو بدون تجویز پزشک اجتناب کنید.

● در شش ماهه نخست پس از تولد به این نکات توجه داشته باشید:


۶) فرزندتان را با شیر مادر تغذیه کنید.

۷) در صورت بروز افسردگی بعد از زایمان ، برای درمان آن اقدام کنید.

۸) منابع غنی از آهن مانند گوشت، سبزیجات، تخم مرغ و میوه های تازه مصرف کنید.

۹) در زمان شیردهی خوردن غذاهای حاوی ویتامین۱۲ B مانند مخمر، نان، غذاهای دریایی و تخم مرغ را فراموش نکنید.

۱۱) کودک را ماساژ دهید ، مطالعات نشان داده اند که ماساژ روزانه کودکان رشد مغزی آنان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.


● از شش ماهگی تا یک سالگی کودک چه کنیم؟


۱۲) با کودکتان به طور مستقیم و چشم در چشم صحبت کنید.

۱۳) معنای لغات را با اشاره ارتباط دهید؛ به طور مثال هنگامی که نام چیزی را می برید به آن اشاره کنید یا کودک را در مقابل آن نگه دارید.

۱۴) با هدیه های مخصوص کودکان، او را تشویق کنید.

۱۵) اجازه آزادی حرکت به کودکان بدهید، بگذارید که آنها کنجکاوی غریزی شان را همواره به کار برند.

۱۶) تشخیص و فرق گذاری بین اشیا را به کودکتان با پرسش و گفتن جواب درست بیاموزید.

۱۷) کودکان از آموزش اجباری خوششان نمی آید، از آن بپرهیزید.

۱۸) هنگامی که فرزندتان احساس خستگی کرد، آموزش را قطع کنید
 
● دوران یک تا دو سالگی کودک


۱۹) کودکان را با غذاهای سرشار از آهن تغذیه کنید.

۱۰) به کودکان میان وعده های سالم و مغذی بدهید و از دادن میان وعده های بی فایده مانند پفک و چیپس خودداری نمایید.

۲۱) برای کودکتان کتاب بخوانید.

۲۲) در حضور او مطالعه کنید.

۲۳) برای او اسباب بازی های کمک آموزشی تهیه کنید.

۲۴) با کودک خود بازی کنید. شرکت در بازی های دسته جمعی ، مهارت های هوش اجتماعی کودک را افزایش می دهد.

۲۵) مطمئن شوید کودکتان خوب استراحت کرده است، خوابیدن دستکم ده ساعت در شبانه روز برای او لازم است.

۲۶) هنگامی که با کودکتان صحبت می کنید صداهای اضافی مانند رادیو و تلویزیون را خاموش کنید و نور را در حد متوسط نگاه دارید.

۲۷) درخواست های تکراری کودک را اجابت کنید. تکرار ارتباط نورون ها را در مغز تقویت می کند بنابراین اگر برای چندمین بار از شما می خواهد کتابی را برایش بخوانید، بدون اصرار و پافشاری روی خواندن یک داستان دیگر، آن را برای او بخوانید.

۲۸) وقتی کودک نوپای شما به چیزی اشاره می کند و نامش را می پرسد در جوابش به او اطلاعات بیشتری بدهید. به طور مثال: آن یک توپ است، یک توپ آبی با خط های قرمز.

۲۹) در تربیت کودک انضباط همراه با محبت فراوان داشته باشید.

۳۰) هرگز به کودکتان نگویید «تو چیزی نمی فهمی» زیرا اگر کودک آن را باور کند، حرف شما تحقق خواهد یافت.
فکرنو

clip-21 بازدید : 45 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چراغ قوه پلیسی زوم دار
لیزر سبز با رقص نور

 شگفت انگیزترین جزیره در جهان+ عکسعجیب ترین جزیره جهان ! جزیره ی ایستر است . همه جزیره ها زیبان. به خاطر دور افتاده بودن و آرامشی که تو هر جزیره ای حکومت می کنه، سفر کردن به جزیره ها می تونه بهترین روزهارو برای هر شخصی بسازه. جزیره ایستر، هم مطمئنا یکی از اون جزیره هاست. ایستر که تو اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته و متعلق به کشور شیلی هستش، از عجیب‌ترین جزیره های دنیاست.

 
در مورد تاریخ دقیق سکونت اولیه این جزیره ابهام وجود داره، ولی از روی دی اِن اِی استخون‌های موجود در جزیره، به این نتیجه رسیدن که اولین ساکنینش، ریشه پلی نزیایی داشتن و از مهاجرین جزایر مارکوس بودن که قایقشون تو دریا گم‌شده بوده و به این جزیره  پناه آوردن و این قضیه مربوط به 400 سال قبل از میلاد مسیح می‌شه. با این حال بعضیا معتقدن ساکنین اولیه جزیره  از آمریکای جنوبی بودن. مدت‌ها بعد، اولین اروپایی‌ای که این جزیره رو کشف کرد، یه دریاسالار هلندی به نام امکاجوب روگوین بود که اسم ایستر رو روی جزیره  گذاشت و دلیلش هم بازدید و ثبت این جزیره در روز عید پاک سال 1722 بود.

نکته جالب در مورد جزیره ی عجیب ایستر ، مجسمه‌های سنگی و غول پیکرش هستن، که دور تا دور ساحل به خط ایستادن. تندیس های چهارصد ساله‌ای که بهشون موآی گفته می‌شه. این مجسمه‌های سنگی بزرگ رو، که 887 تا از اونا شمارش شده، در راستای نیایش اجداد و بزرگانشون می‌ساختن. از نظر ظاهری تقریبا شبیه به هم هستن، ولی ارتفاع و وزن متفاوتی دارن، میانگین ارتفاعشون، 4 متر و میانگین وزنشون 13 تن هستش. بعدها بر اثر کاوش‌های باستان شناسی معلوم شد، این مجسمه‌ها علاوه بر سر، تنه هم داشتن، که در گذر زمان، به دلیل فرسایش بیش از حد مدفون شده بودند. این مجسمه‌های غول پیکر، با ظاهر تهدید آمیزشون، که رو به دریا قرار گرفته بودن، یه جورایی حکم نگهبان رو برای جزیره داشتن.

با این وجود این تنها المان جزیره ی عجیب ایستر نیست، زبان نوشتاری مردم این جزیره که رونگورونگو نامیده می‌شه، خیلی سخت و عجیبه، تا حدی که حتی امروزه هم به طور کامل قابل رمزگشایی نیست. فقط 26 تا تابلوی چوبی به این زبان وجود داره، که هنوز مفهومشون به طور کامل مشخص نیست. علاوه بر اینا یه سری  پیکره های سنگی از پرنده ها و زندگی اولیه ساکنین جزیره وجود داره، که خیلی جالبن.

جام نیوز

clip-21 بازدید : 45 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چراغ قوه شکاري
عينک ديد در شب

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت دلایل اجباری نشدن آزمایش HIV پیش از خدمت سربازی و ازدواج را تشریح کرد.
 
عباس صداقت ، در رابطه با اجباری نشدن آزمایش HIV در کشور اظهار داشت: آزمایش اجباری در این زمینه هیچ جای دنیا توصیه نشده چرا که در این صورت باید قبل از استخدام، خدمت سربازی، مهاجرت، ازدواج، شروع به تحصیل و ... انجام شود، ضمن اینکه این مسئله کمکی به کنترل ایدز در کشور نمی کند.

وی افزود: ابتلا به ایدز به طور مستقیم مرتبط با رفتارهای پرخطر بوده لذا افراد در هر شرایطی که مبادرت به رفتارهای پر خطر کرده باشند امکان ابتلا به ویروس ایدز در آن وجود دارد و به طور کلی غربالگری بیماری ها بیشتر در رابطه با بیماری های ژنتیکی انجام می شود.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به اینکه غربالگری بیماری ایدز در هر شرایطی رد شده است، تصریح کرد: به لحاظ فنی و اقتصادی در هیچ جای دنیا آزمایش اجباری HIV انجام نمی گیرد چرا که این مسئله باعث اتلاف منابع و انحراف از تصمیم گیری ها می شود و اگر هر فردی مراقب رفتارهای خود نباشد در هر مقطعی ممکن است به این بیماری مبتلا شود.

صداقت ادامه داد: بیماری ایدز دارای یک دوره ای بوده که ممکن است افراد آزمایش دهند ولی نتیجه آزمایش آنها حکایتی از ابتلایشان نداشته باشد، بنابر این آزمایش اجباری ایدز هیچ تأثیری در کنترل ویروس HIV ندارد.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که احساس می کنند به دلایل شرایط خاص یا انجام رفتارهای پرخطر احتمال ابتلا به ایدز دارند باید نسبت به آزمایش داوطلبانه در این زمینه اقدام کنند.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت در پایان گفت: مراکز مشاوره بیماری های رفتاری زیر نظر دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور فعالیت می کنند. خدمات در این مراکز رایگان بوده و افراد با رفتارهای پرخطر می توانند با مشاوره تلفنی و یا حضوری اطلاعات لازم را کسب کنند و در صورت صلاحدید مشاوران، برای آزمایش رایگان ارجاع می شوند. این مراکز با نام مراکز مشاوره ایدز در سامانه تلفنی 118 ثبت شده اند.

فارس

clip-21 بازدید : 57 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

لیزر سبز اصل
خريد اينترنتي دوربين شکاري

هنر کمتر شناخته شده از مینیمال ساده گرایی یا مینیمالیسم یک مکتب هنری است که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی و یا شبه فلسفی بنیان گذاشته است. سادگی موضوعات و بیان آنها به فرم خاص مثل اشکال هندسی مشخصه ی این سبک است.و مینیمالیسم را عموما جنبشی در مخالف با اکسپرسیونیسم انتزاعی می دانند.

این سبک از عکاسی با طرح یک چالش با تنطیم یک یا دو عنصر و حذف تمام اضافات در کادر به بیان یک موضوع و پیام می پرداد.

در تعاریف آمده است که اساس هنر مینیمال خلاصه گرایی در فرم و تاکید بر محتوا ی اثر است و پیش از آنکه به احساسات شخصی و بیان آنها علاقه مند باشد،سعی دارد از قوانین فیزیک و ریاضی و استعاره و نشانه در خلق آثار استفاده کند.

در زیر چند عکس از این سبک از عکاسی را با هم مرور می نماییم.



clip-21 بازدید : 59 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دوربين تک چشم
انواع دستگاه طراحی ناخن

در این صفحه میخواهیم محصول جدید و بسیار پرقدرت چراغ قوه پلیسی حرفه ای CREE L ED 10000W را بشما معرفیی کنیم

البته قبل از مشاهده توضیحات لازم است اضافه کنیم که در فروشگاه اینترنتی بتی انواع چراغ قوه های پلیسی شکاری را با قیمتهای متفاوت و پائینتر از قیمت چراغ قوه پلیسی 10000W میتوانید خریداری فرمائید فیلم محصول چراغ قوه پلیسی

معرفی مختصر چراغ قوه پلیسی CREE L ED 10000W

محصولی جدید که بتازگی وارد بازار ایران شده و یکی از پرقدرت ترین چراغ قوه های پلیسی و شکاری بشمار می آید.با داشتن این چراغ CREE LED 10000 Wقوه پلیسی قادر خواهید بود تا در تاریکی کامل شب مسافت یک کیلومتری خود را همانند روز روشن مشاهده نمائید و کوچکترین حرکت و جنبشی از چشمان شما دور نخواهد ماند. چراغ قوه پلیسی CREE L ED 10000W ویژه آب و هوای نامناسب طراحی گردیده و در آب و هوای طوفانی و باران و .... دچار مشگل نمی گردد

مشخصات چراغ قوه پلیسی مدل CREE L ED 10000W

این چراغ قوه پلیسی ضد ضربه از جنس آلیاژ فلزی ضد زنگ ساخته شده و به سه قسمت ناحیه سر ، قسمت بدنه وسط و نیز انتهای بدنه تقسیم میشود.قسمت سر این چراغ قوه در بر گیرنده دیمر تنظیمات فوکوس ، لنز ، محافظ نگهدارنده لنز ، و CREE L ED می باشد. قسمت وسط نیز بعنوان دستگیره جهت نگهداری با دست مورد استفاده قرار می گیرد و دارای یک گیره فلزی جهت آویز به لباس یا هر مکان دیگری می باشد که جهت آویختن چراغ قوه بر روی کمربند یا لباس و یا .... تعبیه گردیده است.قسمت انتهای بدنه نیز بصورت پیچی و جهت تعویض باطری می باشد. بدنه چراغ قوه قابلیت افزایش و کاهش طول را داشته و 22 سانتیمتر طول دارد.دگمه دید در شب فسفری جهت پیدا نمودن راخت تر دگمه در شب را دارا میباشد.قابلیت استفاده در داخل آب را دارد.پرتو ساطع شده از این چراغ قوه پلیسی بدلیل قدرت بالا همانند لیزر ، بصورت خطی ساطع میشود که تا یک کیلومتر امتداد پیدا کرده و بوسیله دیمر مربوطه میتوانید شعاع این پرتو خطی را کم یا زیاد نموده و وسعت میدان دید آنرا افزایش یا کاهش دهید

متعلقات چراغ قوه پلیسی CREE L ED 10000W

چراغ قوه پلیسی CREE L ED 10000W دارای بسته بندی خاص بوده و دارای یک جعبه ضد ضربه جهت حمل و نگهداری چراغ قوه و متعلقات آن می باشد.

متعلقات این چراغ قوه عبارتند از:

  • جعبه ضد ضربه مخصوص نگهداری و حمل باضافه چراغ قوه پلیسی مدل CREE L ED 10000W
  • باطری قابل شارژ قدرتمند 4200 میلی آمپر ساعت 2 عدد
  • شارژر برقی جهت شارژ از طریق برق شهری 1 عدد
  • آداپتور مربوطه
  • شارژر فندکی جهت شار از طریق خودرو 1 عدد خرید چراغ قوه پلیسی

قیمت چراغ قوه پلیسی

قیمت خرید اینترنتی چراغ قوه پلیسی مدل CREE L ED 10000W با کلیه متعلقات و جعبه مربوطه 980000 ریال معادل 98 هزار تومان می باشد که با کلیک بر روی خرید میتوانید آنرا از فروشگاه اینترنتی بتی خریداری فرمائید

پرداخت اینترنتی وجه این کالا = دریافت کیف الوما والت اصل بعنوان اشانتیون

در صورت پرداخت اینترنتی وجه چراغ قوه 10000wپلیسی یکعدد کیف پول و کارتهای اعتباری آلوما والت اصل بعنوان اشانتیون تقدیم خواهد شد

جهت پرداخت وجه و دریافت کالا با اشانتیون بر روی دگمه پرداخت اینترنتی کلیک و ضمن تکمیل فرم سفارش ، مبلغ را بصورت اینترنتی واریز و کالای خود را از طریق پست و با اشانتیون تحویل بگیرید

در صورتیکه میخواهید چراغ قوه پلیس حرفه ای پر قدرت با قیمت پائینتر از مدل 10000w خریداری فرمائید ، توضیحات چراغ قوه پلیس مدل 8000w با قیمت 47 تومان را در لینک زیر مطالعه فرمائید. ضمنا قیمت خرید نقدی چراغ قوه 8000 نیز 42300 تومان میباشد

چراغ قوه پلیس 8000w

clip-21 بازدید : 42 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بیلچه کوهنوردی
قيمت چراغ قوه

حشره کش برقی ریدکس

حشره کش برقی

حشره کش برقی ریدکس پلاس

جدیدترین نوع حشره کش های برقی با تکنولوژی خاص و بدون عوارض حشره کش های شیمیایی

حشره کش برق

حشره کش برقی ریدکس پلاس وسیله جدیدیست که از طریق پریز به برق وصل میگردد و بواسطه مدار الکترونیکی که در درون حشره کش ریدکس طراحی و تعبیه گردیده، پالس های الکترونیکی خاصی تولید میکند و این پالسهای الکترونیکی که از طریق سیم کشی منزل به دیوار و .... ساختمان نفوذ میکند، قادر است حشرات موذی از قبیل حشرات و مگس و پشه و عنکبوت و سوسک و موش ها را از محل دور و یا از بین ببرد

حشره کش ریدکس

هر دستگاه حشره کش برقی ریدکس فضائی در حدود 120 الی 18 متر مربع را پوشش میدهد و در سیسم کشی ساختمان پالس های الکترونیکی خاصی تولید میکند که هم مانع نفوذ حیوانات و حشرات موذی و هم موجب مرگ آنان میگردد و در محدوده تحت پوشش ریدکی،حشرات و حیوانات موذی از بین رفته و دیگر قادر به جولان دادن و یا نزدیک شدن به این فضا را نخواهند داشت

حشره کش برقی ریدکس بر عکس حشره کش های شیمیایی هیچ گونه خطری برای انسان و یا حیوانات اهلی خانگی ندارد ولی در منازلی که همستر نگهداری میشود ، نباید استفاده شود چرا که در عرض چند روز و بتدریج موجب مرگ این نوع حیوان خواهد گردید

حشره کش

حشره کش ریدکس را میتوان در هتلها ، بیمارستانها ، مدارس ، آسایشگاهها ، خوابگاهها ، ادارات ، منازل ، آشپزخانه های صنعتی ، رستورانها ، انبارهای غلات و مواد غذایی ، کارگاه های تولیدی و .... بکار برد

حشره کش ریدکس پلاس

قیمت خرید پستی ( پرداخت به مامور پست ) حشره کش ریدکس

210000 ریال

در صورت واریز اینترنتی وجه قیمت ریدکس پلاس فقط 16 هزار تومان محاسبه خواهد شد

جهت خرید ارزان و واریز اینترنتی ( آنلاین ) بر روی دگمه خرید نقدی زیر کلیک نمائید

ریدکس پلاس در سایتهای دیگر به قیمت 45 هزار تومان بفروش میرسد

ضمنا در صورت تمایل میتوانید با کلیک بر روی دگمه خرید نقدی زیر نیز حشره کش برقی ریدکس پلاس را به قیمت 21 هزار تومان خریداری و بجای تخفیف یکعدد کیف آلوما والت + یکعدد زنجیر زنانه دیسکو طرح طلا با رنگ ثابت بعنوان اشانتیون دریافت نمائید

همچنین جهت خرید اینترنتی سایر محصولات از قبیل گن لاغری، چراغ قوه پلیسی ، وسایل شکار ، لیزر سبز ، لیوان همزن ، بطری جادویی اشپزخانه ، دوربینهای شکاری ، عینک دید در شب و روز رانندگی و دوربین مداربسته بی سیم و کرم جوانسازی پوست صورت و .... به ستون سمت راست سایت مراجعه و در بین دسته بندی مورد نظر کالای دلخواهتان را یافته و خرید نمائید

clip-21 بازدید : 47 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خرید لنز برای گوشی
فروش روغن مورچه

حلوای سیاه اردبیل

حلوای سیاه اردبیل را با حلوای معمولی قهوه ای رنگ اشتباه نگیرید

حلوای سیاه

حلوای سیاه سوغاتی خاص اردبیل میباشد که بصورت سنتی پخت میگردد و بعنوان غذای مقوی مورد استفاده میباشد

از حلوای سیاه و آش دوغ ( آیران آشی ) و عسل سبلان میتوان بعنوان سوغاتی اردبیل نام برد

البته غذاهای زیر نیز از جمله غذاهای سنتی استان اردبیل بشمار میرود که گردشگران عزیز میتوانند مورد استفاده قرار دهند

آش اوماج، آش شیر، آش یارما، بزباش، تاس‌کبابی، ترحلوا، ترشی‌قرمه، چیغیرتما، حلوای زرد، حلوای زنجبیل، خشیل، خورش قاتق، سوغان‌سو،، قویماق، قیساوا، قیقاناق، کوفته، لونگی، هرا، پیچاق قیمه

ولی هیچیک از این غذاهای سنتی را نمیتوان بصورت اینترنتی خریداری نمود ولی قصد داریم در این قسمت سردسته این غذاهای سنتی یا حلوای سیاه را که بسیار مقوی و زبانزد خاص و عام میباشد، معرفی کنیم

حلوای سیاه

اردبیل در سطح کشور تنها استانی میباشد که حلوای سیاه آن چه به لحاظ پیدایش و چه به لحاظ پخت منحصر به فرد بوده و در هیچ جای کشور پخت آن مرسوم نبوده و به عنوان غذای سنتی اردبیل آوازه جهانی دارد

حلوای سیاه با داشتن خاصیت درمانی و انرژی زایی و همچنین ترکیب غنی از گروههای مختلف غذایی به عنوان تنها سوغاتی اردبیل با پخت سنتی است که با گذشت یک قرن از سابقه آن همچنان اصول اولیه پخت و ترکیب خود را حفظ کرده و غنای بی نظیر خود را حفظ نموده است

حلوای سیاه در استان اردبیل شناخته شده بوده و کمتر کسی را میتوان معرفی کرد که علاقه ای به حلوای سیاه اردبیل نداشته باشد ولی متاسفانه بدلیل عدم وجود ساختارهای لازم در استان معرفی حلوای سیاه و گسترش ان به سایر استانها تا بحال مقدور نگردیده و فقط گردشگرانی که بصورت اتفاقی این حلوای کمیاب را در مغازه های حلوا فروشی اردبیل می خورند ، عاشق این غذای سنتی خوشمزه میشوند

در حال حاضر فقط حدود 15 مغازه بصورت سنتی اقدام به پخت و فروش حلوای سیاه در اردبیل مینمایند و بدلیل عدم آشنائی در زمینه بازاریابی و صنعت بسته بندی و تجارت ، تا بحال موفق به رواج آن در سایر استانها نشده اند و بدلیل عدم بسته بندی شیک و فانتزی نیز از نظر ظاهری توجه بیننده را بخود جلب نمی کند و فقط باید یکبار خورده شود تا پی به خوشمزگی آن برد

از ترکیبات مهم این حلوای مخصوص میتوان به جوانه گندم و شیره عسل و کره حیوانی ، آرد سبوس دار کامل ، پسته و ادویه و پودر نارگیل بکار رفته در آن اشاره نمود

آرد مورد استفاده در این حلوا نیز آرد سفید معمولی بدون سبوس نمیباشد بلکه از گندم آرد شده با کل پوسته ( سبوس ) در آن استفاده میشود و به تناسب آن حلوا بصورت کاملا بهم چسبیده و خمیری کامل نمیشود بلکه خمیر کاملا تکه تکه میشود

حلوای سیاه بدلیل ترکیبات خاص بکار رفته در آن بسیار مقوی و مغذی میباشد و برای تقویت کلی بدن بسیار مناسب میباشد و در قدیم الایام که در برخی نقاط استان اردبیل بدلیل عدم وجود امکانات شهری زمستانهای طولانی و سردی را تجربه می نمود ، شهروندان از حلوای سیاه بعنوان آذوقه زمستانی ( در مواقع کمبود غلات و ..... ) بعنوان غذا استفاده مینمودند تا زمستان را سپری کنند

کارشناسان معتقدند که حلوای سیاه علاوه بر خاصیت انرژی زائی دارای طبع گرمی میباشد و برای افراد دارای طبعت سرد و بیماریهای مرتبط با آن از جمله ضعف دستگاه گوارش و بسیار مفید میباشد

حلوای سیاه سرشار ازکالری ، پروتئین ، کربوهیدرات، چربی و به مقدار کافی ویتامینهای C-B-E و املاح کلسیم، فسفر ، منیزیم و اسیدهای آمینه است

حلوای سیاه با فرمول خاصی و توسط افراد معدودی در اردبیل تهیه میگردد و حلوای سیاه تهیه شده در منازل شهر بدلیل عدم آشنائی با فرمول خاص ( فوت کوزه گری ) و عدم رعایت جزئیات مربوطه به خوشمزگی حلوای سیاه تولیدی افراد دست اندرکار نمی باشد

حلوای سیاه تهیه شده تا چهار ماه تازگی و طعم خود را از دست نمیدهد و قابل نگهداری تا 4 ماه میباشد و جهت حفظ تازگی و طعم خوش آن کافیست در هنگام استفاده آنرا بدون افزودن مواد دیگر ، اندگی گرم نموده و سپس میل نمائید

حلوای سیاه بسیار خوشمزه و باب طبع تمامی افراد بوده و بصورت دسر میل میشود

حلوای سیاه اردبیل

حلوای سیاه اردبیل در اوزان 500 گرمی و 650 گرمی و یک کیلوگرمی و دو کیلوگرمی تقدیم عزیزان میگردد

قیمت بسته بندی 500 گرمی 11 هزار تومان

قیمت بسته بندی 650 گرمی 13 هزار تومان

قیمت بسته بندی یک کیلوگرمی 19 هزار تومان

قیمت بسته بندی 2 کیلوگرمی 35 هزار تومان

حلوای سیاه همانند تصویر بالا در بسته بندی های کاملا بهداشتی ارائه میگردد

معرفی انواع تفنگ های بادی موجود در بازار

clip-21 بازدید : 53 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

عینک رانندگی
خرید اینترنتی چراغ قوه

هد لایت

چراغ پیشانی

هد لایت یا چراغ قوه پیشانی پلیسی یا کوهنوردی چراغ قوه ای سه حالته با برد بالا و قابلیت زوم و تغییر زاویه تابش پرتو نور میباشد که کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد

هد لایت زوم داری که خدمتتان معرفی میکنیم هد لایت مدل mx-6611 با لامپ CREE Q5-009 میباشد که قدرت آن 600W و برد موثر آن 200 تا 300 متر بوده و با تغییر زوم برد آن کم و زیاد و زاویه تابش آن وسیع و یا محدودتر میشود که با محدود کردن وسعت نور قدرت تابش نور بیشتر و تقریبا بصورت پرتو نور لیزری نمایان میشود

این نوع چراغ قوه که با نام های چراغ قوه پلیسی پیشانی، چراغ قوه کوهنوردی، چراغ پیشانی، هد لایت و ... شناخته میشود از نظر قدرت نور واقعا استثنا میباشد

جنس بدنه هد لایت پلیسی ABS و لامپ آن CREE Q5-009 و دارای ذره بین بسیار قوی در جلوی لامپ نیز میباشد

پرتو نور هد لایت mx-6611 سه حالت دارد : پرنور ، کم نور ، فلاشر که این حالتها با کلید پاور قابل تنظیم است

منبع تغذیه این نوع چراغ قوه پلیسی یا هد لایت در بدنه آن قرار گرفته و با 3 باطری نیم قلمی تغذیه میشود وزن هد لایت بدون باطری فقط 70 گرم میباشد

دگمه روشن و خاموش این چراغ قوه در روی بدنه طراحی گردیده است زوم هد لایت بصورت مکانیکی و با تغییر لنز انجام میگیرد

چراغ قوه پلیسی ، کوهنوردی یا هد لایت کاملا ضد آب بوده و سازگار با هوای نامساعد و وضعیت نامناسب جوی میباشد ولیکن سایت های خارجی مدعی شده اند که در زیر آب نیز کارائی دارد ولی این مورد توسط ما تست نشده است

چراغ قوه پلیسی هد لایت دارای کاربردهای فراوان میباشد چرا که همانند چراغ قوه های پلیسی دیگر نیاز به یک دست جهت نگهداری چراغ قوه ندارد و با بستن چراغ قوه به پیشانی هر دو دست فرد آزاد بوده و براحتی قادر به انجام هر کاری خواهد بود

از جمله کاربردهای چراغ قوه پلیسی هد لایت میتوان به موارد زیر نیز اشاره نمود

تعمیر خودرو خصوصا در شب
دو میدانی در شب
کوهنوردی
غارنوردی
عملیات های نجات
گشت و گذار در جنگل
کار در محل های تاریک
تعمیرکاران
دوچرخه سواری در شب
مطالعه شبانه در اطاق تاریک
آبیاری شبانه ( کشاورزی )
کار در ساختمانهای تازه احداث بدون برق
مسافرت های تفریحی
تعمیر دستگاههای مادر در کارخانجات

و ........

مزیت این چراغ قوه پیشانی یا هد لایت نسبت به چراغ قوه های پلیسی دیگر این است که هد لایت هم قابلیت بستن به پیشانی را دارد و هم میتوان بصورت دستی استفاده نمود ولی در چراغ قوه های پلیسی دستی میبایستی حتما چراغ قوه را در دست بگیرید و همیشه دست شما را اشغال خواهد نمود مگر اینکه فرد دیگری نگهداری چراغ قوه را برایتان انجام دهد


خرید چراغ قوه

قیمت خرید چراغ قوه هد لایت 36 هزار تومان میباشد که در صورت پرداخت اینترنتی وجه کالا میتوانید به قیمت 32/4 هزار تومان خریداری فرمائید

توجه فرمائید که انواع هد لایت های دیگر را با قیمت های چند صد هزار تومان با عنوان ضد انفجار بفروش میرسانند که از نظر برد و قدرت نور هد لایت مدل mx-6611 بسیار بالاتر از مدل های ذکر شده میباشد. این محصول بدلیل واردات مستقیم و فقط برای مدت محدود با قیمت زیر بازار عرضه میگردد پس فرصت را از دست ندهید

clip-21 بازدید : 70 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آب معدنی اکسیژن دار
خريد دوربين چشمي

دوربین شکاری قیمت

دوربین شکاری دو چشمی SEEKER 8x42 با قیمت مناسب

دوربین شکاری SEEKER

این نوع دوربین شکاری که با مارک SEEKER ارائه میگردد کاملا ضد آب و ضد ضربه میباشد و با کیف و محافظ لنزها و بند مربوطه ارائه میشود

دوربین شکاری SEEKER 8x42 دارای منشور سبز میباشد و رنگ لنزهای جلویی دوربین SEEKER 8x42 سبز میباشد و نیز لنزهای تماسی با چشم ، آبی ( MGFL-2 Blue ) میباشند

ابعاد دوربین 180*140*57 میباشد

دوربین SEEKER

دوربین شکاری SEEKER با بدنه مخصوصی از آلیاژ فلزی ضد زنگ و با پوششی از رنگ کوره ای و نیز با پوششی دیگر از لاستیک مخصوص بر روی آن به جهت ضد آب بودن میباشد

وزن خالص دوربین SEEKER شکاری 688 گرم میباشد

جزئیات فنی و مشخصات تکمیلی دوربین بشرح ذیل میباشد:

Item specifics is_customized: Yes Brand Name: ouya Model Number: DM8x42 color: green prism type: porro focus type: center Place of Origin: BRANDED Name brand: SEEKER USAGE: militarymarine Product Description Common Parameter Brand OUYA Magnification 8 Objective Diameter(mm) 42 Eyepiece diameter(mm) 23 Eye relier(mm) 16 Field of view(ft/1000yads) 7.5 Relative brightness index 18 Dimensions of product(mm) 180*140*57 Net weight(g) 688 Technical Parameter waterproof No fogproof No shockproof No Minimum focus distance(m) 5 Twilight number 16 Diopter adjustment -4D~ 4D Lens coating MGFL-2 Blue Prism(BAK4/BK7) BK7 Prism type(Roof/Porro) Porro Focus type Center

دوربین SEEKER

قیمت خرید دوربین شکاری SEEKER بهمراه کیف و بند و محافظ لنز 170 هزار تومان میباشد

جهت خرید این محصول و پرداخت وجه به مامور پست بر روی دگمه خرید بالا و نیز جهت خرید آنلاین و پرداخت اینترنتی وجه بصورت اینترنتی بر روی دگه پرداخت اینترنتی زیر کلیک نمائید

فراموش نفرمائید که فقط در روش واریز آنلاین وجه فاکتور و کلیک بر روی دگمه پائین، اشانتیون نیز ارسال خواهد شد

در صورت پرداخت اینترنتی و آنلاین وجه فاکتور ، یکعدد چراغ قوه پلیس 8000W نیز بعنوان اشانتیون تقدیم خریدار گرامی خواهد شد

clip-21 بازدید : 44 جمعه 14 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دستگاه طراحی ناخن برقی
وسايل سفري

وقتی رنگ ترشحات بینی با شما حرف می زند مخاط چیست و چگونه تولید می شود
 
مخاط در واقع ترشحاتی است که از غدد مخاطی که دیواره اندام ها را می پوشانند، تولید می شود. این غدد مخاطی دارای سلول های مخاطی هستند که این مخاط را تولید می کنند. مخاط در اندام های مختلف بدن تولید می شود. مخاط در بینی، گلو، نایچه، معده، روده، دهانه رحم یا واژن و نواحی دیگر بدن ترشح می شود.

مخاط حاوی مواد مهمی است از جمله آب، آنزیم های ضد عفونی کننده، گلیکو پروتئین ها، ایمنوگلوبین ها، پروتئین ها و نمک های غیر آلی. یک انزیم مهم موجود در مخاط لیزوزیم (lysozyme ) است، در حالی که پروتئین آن لاکتوفرین است. انواع گوناگونی از غده ها انواع مخاط ترشح می کنند، مثلا غدد سروزی مخاط سروزی تولید می کنند.
 
عملکرد مخاط بینی


مخاط عملکرد مهمی در بدن انجام می دهد. مخاط بینی حاوی آنتی بادیهای مهمی است بنابراین از تهاجم میکرو ارگانیسم ها به مجاری تنفسی و بینی جلوگیری می کند. مخاط بینی از غشای مخاطی که سطح داخلی بینی و سینوسها را می پوشاند، محافظت می نماید. زمانی که مشکلاتی در دستگاه تنفسی وجود داشته باشد مانند عفونت سینوس ها، آلرژی یا التهاب ناشی از مواد محرک یا آسیب دیگر، مخاط بیشتری ترشح می شود.


حرکت مخاط بینی


مخاط در نتیجه حرکات مژک ها، حرکت می کند. مژک ها سلول های مو مانند و ریزی هستند که به خارج شدن مخاط از سینوس ها کمک می کنند. مژک ها در لایه اپی تلیوم وجود دارند و به حرکت مخاط کمک می کنند. گاه در صورتی که مژک ها درست عمل نکنند، مخاط در بینی تجمع می یابد و نمی تواند حرکت کند و انتقال یابد. این وضعیت به گرفتگی و احتقان بینی منجر می شود.

رنگ مخاط بینی


آگاهی از اهمیت رنگ مخاط بینی بسیار مهم است، زیرا می تواند ابزار تشخیصی خوبی باشد. رنگ ترشحات به ما درباره بیماریها می گویند، تنها کافی است به آنها گوش کنیم:
 
- مخاط شفاف:
مخاط شفاف و شبیه آب، سالم و طبیعی محسوب می شود. این مخاط نشان میدهد که سینوس ها سالم هستند و به درستی عمل می کنند. در شرایطی ممکن است به علت آلرژی یا تحریک شدن بینی، مقدار زیادی مخاط شفاف تولید شود و شما آب ریزش بینی را تجربه کنید.

- مخاط سفید رنگ و ضخیم:
مخاط کدر یا سفید رنگ می تواند نشانه مسدود شدن یا گرفتگی مخاط باشد. هنگامی که مخاط شفاف در سینوسها محبوس می شود، شروع به خشک شدن و افزایش ضخامت میکند. هنگامی که مخاط خشک می شود، به رنگ سفید و کدر در می آید. گاه این وضعیت می تواند نشان دهنده نوعی مشکل معده ای روده ای مانند باشد مانند پس از نوشیدن شیر که مخاط سفید و ضخیم می شود.  

- مخاط زرد:
مخاط زرد و ضخیم نشان دهنده وجود عفونت حاد باکتریایی یا ویروسی است.
- مخاط سبز: مخاط سبز نشان دهنده نوع جدی عفونت باکتریایی است که ممکن است حاوی چرک باشد. مخاط سبز معمولا عفونت مزمن سینوس را نشان میدهد.

- مخاط صورتی یا قرمز:
قرمز به معنی خون است بنابراین ممکن است آسیبی به پوست داخل بینی رسیده باشد. مخاط صورتی می تواند حاصل مقدار جزئی خون در مخاط باشد اما همچنین ممکن است نشانگر بیماریهای مربوط به حساسیت بالای نایژکها مانند بیماری آسم باشد.

- مخاط قهوه ای:
مخاط قهوه ای می تواند نشانگر خون خشک شده باشد که از بینی و سینوس ها نشأت گرفته اما در بیشتر موارد به علت دود سیگار، غبار یا آلودگی هوا می باشد. برخی از داروها و برونشیت مزمن نیز ممکن است منجر به تولید مخاط قهوه ای رنگ شوند.

- مخاط سیاه:
مخاط سیاه نشانگر جدی در نظر گرفته می شود و اغلب به واسطه عفونت قارچی و کپکی سینوس ها اتفاق می افتد. البته ممکن است حاصل آلودگی هوا، محصولات تنباکو و مصرف کوکائین و تریاک نیز باشد.

غذاهایی که بر تولید مخاط تأثیر می گذارند


برخی از غذاها موجب افزایش تولید مخاط می شوند. از جمله این موارد عبارتند از:

- گندم یا گلوتن
- سویا
- قندها
- میوه ها و سبزیجات سرشار از کربوهیدراتها
- محصولات لبنی
اگر می خواهید از افزایش تولید مخاط جلوگیری کنید، مصرف این غذاها در مقدار زیاد را کاهش دهید.

منبع: sinuswars
زینب رهامی

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 200
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 129
  • بازدید سال : 4,857
  • بازدید کلی : 20,945